Friday 26 October 2012

Rimsko-srpski stil

Ja sam bahati pešak i oprezni vozač!


Ko god je bio u Rimu ima komentar na ludilo u saobraćaju. 
Ja sam to sagledala na ovaj način: 
Ako voziš - vozi svojom putanjom i gledaj samo napred, ako hodaš - hodaj svojom putanjom i gledaj samo napred.
Za oba navedena slučaja nikako, ni pod kojim uslovima ne gledaj ni levo ni desno! I to je to. Svi sigurni i svi oprezni. 


Nisam videla ni jedan sudar. Možda je to bila slučajnost?

Mene su učili da pre prelaza stanem (i to ne uz ivicu), pa da gledam levo, pa desno, pa onda opet levo, pa tek onda brzim korakom da pređem ulicu. Ako zakoračim ispred auta na obeleženom pešačkom prelazu, vozač mi često svašta kaže kada ga nateram da me pusti da pređem. Jer ja znam znanje - bahato zakoračim i ne gledam levo, desno (samo krajičkom oka da oni drugi to ne vide) pa pređem.

Kada vozim (a vozim već 25 godina, pri čemu ne mislim da imam dozvolu već 25 godina, nego zaista vozim, vozim) uglavnom izbegavam skver Slaviju. Posebno ako vidim saobraćajca kako "reguliše". Šta meni znači poznavanje propisa, kada onaj drugi niti gleda, niti zna, niti ga briga.

I tako, na ulicama Beograda mi je ugrožen život, dok sam u Rimu primeran građanin. 










No comments:

Post a Comment