Wednesday 3 April 2013

Asertivnost, šta je to?

Moja kuma mi je poslala tekst na ruskom čije sam značenje samo naslućivala, 10 godina školskog učenja ruskog jezika ipak nisu dovoljni, pa sam je zamolila da mi prevede. Sada, shodno sjajnom tekstu, kuminom trudu i mojoj potrebi da šerujem, objavljujem isti. Naravno, prvo sam morala da nađem objašnjenje šta je uopšte asertivnost.

Asertivnost je veština koja omogućava da se izborimo za svoja prava, osiguravajući da se naše mišljenje i osećaji uzmu u obzir, a da se pri tom ne narušavaju prava drugih.

10 asertivnih prava:

1. Imam pravo da sam procenim svoje ponašanje, misli i emocije, kao i da za njih snosim posledice.
2. Imam pravo da se ne izvinim i da ne objasnim svoje ponašanje.
3. Imam pravo da samostalno osmislim da li uopšte ili u bilo kojoj meri treba da rešavam probleme drugih.

4. Imam pravo da promenim mišljenje.
5. Imam pravo da pogrešim i da odgovaram za svoju grešku.
6. Imam pravo da kažem: "ne znam".
7. Imam pravo da ne zavisim od dobronamernih ljudi i od njihovog lepog ponašanja prema meni.
8. Imam pravo da donosim nelogične odluke.
9. Imam pravo da kažem "ne razumem te".

10. Imam pravo da kažem: "to me ne zanima".



2 comments:

Unknown said...

Ja se izvinjavam, ali, Asertivnost je pre svega, način ostvarivanja komunikacije sa sagovornikom, u kome ćete sve napete, neprijatne, ignorišuće, neuvažavajuće, nepristojne, grube i ostale nepoželjne vidove ispoljavanja stavova i načina komunikacije anulirati, kako biste samu komunikaciju doveli na sveopšte prihvatljiv, za sve strane uravnotežen, sa poštovanjem svih učesnika, stvarajući atmosferu za dijaloge, komunikacije u kojima će sve strane imati priliku i pravo da iskažu svoje mišljenje i stavove a u isto vreme svako da to mišljenje primi ka znanju.
Uopšte nije reč o "ja" pa "ja", naprotiv, jednostavno rečeno, stvaranje pozitine i stabilne komunikacije sa uvažavanjem svih strana učesnika u komunikaciji.
Svako dobro

Anonymous said...

Ja sam ruskinja, nemojte komplikovati, asertivnost - je samopouzdanje i adekvatno samopouzdano ponasanje.
Vase objasnenje je uzeto iz Wikipedije!!!

Post a Comment