Monday 26 November 2012

Klub ljubitelja maka

Jedne zime, na skijanju u Bad Kleinkirchheim-u, u lokalnoj starinskoj poslastičarnici sam jela tortu od maka. Ja se potpuno oduševila! Tražila sam posle recept da napravim takvu tortu, ali nikako nisam uspevala da ga nađem.
Prošlo je nekoliko godina i ja onako usput, spomenem mom bratu tu tortu, a on meni napamet izdiktira recept!?!? To je neka čuvena austrijska mak torta, samo što ja nisam pitala za njen tačan naziv, pa ima samo radni naslov - AUSTRIJSKA MAK TORTA.

Potrebni sastojci:
6 jaja
180g putera
180g šećera
180g mlevenog maka
180g mlevenih oraha
1 vanilin šećer
na vrh noža praška za pecivo
glazura

Način pripreme:
Pomešaj žumanca, rastopljeni puter i šećer. Dodaj vanilin šećer i prašak za pecivo i promešaj. Zatim dodaj mak, pa orahe i ponovo promešaj. Posebno umuti belanca u čvrst sneg i polako dodaj u prvu smesu. Ulij u pleh (ja koristim okrugli pleh prečnika 26cm) i peci u prethodno zagrejanoj rerni 1 sat na 160-180 stepeni, u zavisnosti od jačine rerne. Proveri čačkalicom da li je gotovo - vrh treba da bude suv kada ubodeš. Ostavi da se ohladi, izvadi iz pleha i zatim premaži odozgo marmeladom od kajsija. Preko marmelade ide glazura od čokolade ili šećera (po želji). Ja uvek pravim glazuru od prah šećera i limuna, koja se poprilično izmeša sa marmeladom i da torti poseban ukus.

Predlog: umesto torte po ovom receptu možeš da napraviš i mafine.






No comments:

Post a Comment