Monday 4 March 2013

Pčelica Maja kaže:

Čik pogodi šta imam za večeru!

Kada sam bila mala i odbijala da jedem, mama mi je govorila da je moje telo kao motor, a hrana gorivo, što mi ipak nije davalo razloga da jedem sve. Još od drevnih vremena ljudi su mnogo pažnje poklanjali ishrani. Iako svi živimo na istoj planeti naši načini ishrane se puno razlikuju, pa sam pronašla razne zanimljivosti o ishrani ljudi širom sveta.

Da li ste znali:

- da se kečap u prvoj polovini 19. veka u Zapadnoj Evropi prodavao kao lek
- da zrno grozđa eksplodira ako ga stavite u mikrotalasnu
- da bademi pripadaju porodici bresaka
- da je riba koja se najviše jede u svetu haringa
- da u Africi peku termite i jedu iz ruke kao kokice
- da je žvakaću gumu izmislio zubar
- da Kinezi godišnje potroše 45 milijardi štapića za jelo
- da je biber najprodavaniji začin na svetu
- da je 1900. godine Louis Lassen izmislio hamburger
- da je popularnost spanaća skočila za 33% pod uticajem mornara Popaja
- da je 1995. godine KFC prodao 11 komada piletine svakom stanovniku SAD-a
- da je Coca-Cola prvo bezalkoholno piće konzumirano u svemiru
- da je 3000. godine pre nove ere u Egiptu postojalo najmanje 6 vrsta piva
- da su jabuke učinkovitije za razbuđivanje od kofeina

Postoji još mnogo zanimljivih činjenica o hrani koju konzumiramo svaki dan. Nekih ćete se sigurno setiti kada sledeći put otvorite frižider.





No comments:

Post a Comment